W Szkole Podstawowej w Zawidowie zakończył się dwuletni projekt edukacyjny finansowany ze środków unijnych. W tym projekcie każdy uczeń traktowany był indywidualnie. Nazwa projektu brzmi skomplikowanie: „Korygowanie dysfunkcji rozwojowych uczniów klas I-III Szkoły Podstawowej w Zawidowie".
Sens tego projektu tłumaczy koordynator projektu, Monika Grabowska – Stachowicz z Urzędu Miejskiego w Zawidowie: Chodziło w nim o to, aby wyrównać szanse edukacyjne dzieci, czyli pomóc im osiągnąć lepsze rezultaty w szkole. Jak? Pracując z każdym dzieckiem osobno na dodatkowych zajęciach. Na początku projektu zespół nauczycieli z zawidowskiej Szkoły Podstawowej zdiagnozował problemy edukacyjne swoich dzieci i poza godzinami obowiązkowymi przeprowadzał z nimi wspomniane zajęcia dodatkowe. Uczestniczyli w nich uczniowie z trudnościami w czytaniu i pisaniu, dzieci z trudnościami w zdobywaniu umiejętności matematycznych oraz dzieci z zaburzeniami rozwoju mowy. Odbywały się także zajęcia z gimnastyki korekcyjnej. Dzięki projektowi POKL.09.01.02-02-187/10 zawidowska podstawówka wzbogaciła się także o materiały i pomoce dydaktyczne do wszystkich rodzajów zajęć. Pomoce te poprzez zabawę pozwoliły poprawić wymowę dzieci, wyeliminować trudności w czytaniu i pisaniu oraz zdobywać wiele innych umiejętności. W ciągu 2 lat zrealizowano 780 godzin zajęć dydaktycznych w których uczestniczyło 65 uczniów. Na przeprowadzenie dodatkowych lekcji samorząd Zawidowa pozyskał kwotę ponad 60 tys. złotych z Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, współfinansowanego z Europejskiego Funduszu Społecznego.