Dzieci z przedszkola na jednych z zajęć uczyły się poznawać emocje. Przygodę rozpoczęły od opowiadania „Pluszowy Tygrysek”. Wspólnie wyjaśniły sobie pojęcie „empatii” i odpowiedzieli na pytania. Następnie wysłuchały różnorodnych dźwięków i opowiadały o swoich uczuciach pojawiających się przy danym dźwięku. Rysowały swoje emocje. Obejrzały również filmy edukacyjne i animacje, które były wstępem do ciekawych rozmów o empatii, przyjaźni i tolerancji.
Dużo radości sprawiło rysowanie Emocjaczy, tworzenie flagi nowo odkrytej krainy – Empatii w aplikacji Quiver oraz empatycznych okularów. Były też wspólne ćwiczenia według Metody Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne, które nie tylko rozwijały ruch, ale uczyły współpracy i zaufania do drugiej osoby.
Moduł IV zakończyliśmy obchodami Dnia Osób z Zespołem Downa, rozmawiając na temat niepełnosprawności oraz konieczności troski o innych. Solidaryzując się z osobami z Zespołem Downa wykonaliśmy pomysłowe skarpetkowe pacynki, zakładki do książek i założyliśmy skarpetki nie do pary. Dzięki temu projektowi zrozumieliśmy, że empatia jest niezwykle ważną umiejętnością w życiu społecznym.
A.D.