Jeżeli nie chcemy być narażeni na problemy na granicy, w banku lub przy załatwianiu spraw urzędowych należy zadbać o posiadanie ważnego dowodu osobistego. Jak informuje Minister Cyfryzacji w 2020r. ponad milion Polaków utraci ważność swojego dowodu osobistego. Wniosek o wyrobienie nowego dowodu osobistego można złożyć w dwojaki sposób.
Tradycyjne w dowolnym urzędzie gminy (miasta) na terenie całego kraju lub elektronicznie.
W naszym Urzędzie wnioski przyjmowane są w Wydziale Społeczno – Administracyjnym pokój nr 12 na I piętrze budynku. Szczegółowych informacji w tym zakresie udziela Agnieszka Łaniucha – referent ds. dowodów osobistych pod nr telefonu 757712552 wew.33.
Jeżeli wniosek będzie składany w formie elektronicznej na platformie Obywatel (www. obywatel.gov.pl) działa centralna usługa, dzięki której można załatwić sprawę związaną ze złożeniem wniosku o wydanie dowodu osobistego. Wyrobienie nowego dowodu trwa około miesiąca dlatego wniosek należy złożyć odpowiednio wcześniej.
Gmina i Miasto Węgliniec