wspaniały świat szlaków turystycznych 1Sekcja Turystyki Rekreacyjnej „BOG-TUR" przy OSiR w Bogatyni zorganizowała wycieczkę rowerowo-pieszą w góry. Góry Izerskie to propozycja aktywnego wypoczynku dla turystów w każdym wieku. Szczególnie jesienią, kiedy liście drzew mienią się pięknymi kolorami w słoneczny dzień, a góry zmuszają każdego do zdrowego wysiłku. W słoneczny piękny poranek chęć uczestnictwa w wycieczce do źródeł bogatyńskiej Miedzianki i Skalnego Hradu wyraziło 20 osób.

O godz. 9.00 wyruszyliśmy na trasę w kierunku Markocic i Heřmanic. Po godzinie jazdy byliśmy już w górnym odcinku Miedzianki, a po czesku Oleski. Zostawiliśmy rowery pod opieką Ducha Gór i wspinaliśmy się do źródła.
Po drodze mijaliśmy inne małe dopływy, które w dole łączą się i tworzą większy strumień Miedzianki. Główne jej źródło znajduje się pod szczytem Špičak. Żeby do niego dotrzeć potrzeba trochę kondycji, ale grupa jest mocna i po kilkunastu minutach byliśmy na miejscu. Tu czas na historyczne zdjęcia przy źródle i powrót do rowerów. Następnie pięknym, leśnym szlakiem przyjechaliśmy do Hausmanki, gdzie zostawiliśmy rowery, zamówiliśmy obiad i wyruszyliśmy pieszo na dwugodzinną wyprawę do Skalnego Hradu zdobyć najwyższy jego szczyt Siržovy Virch. Po godzinnej wspinaczce byliśmy prawie na miejscu. Jeszcze kilka schodów wykutych w skale i znaleźliśmy się na pięknym tarasie na szczycie, skąd rozciąga się wspaniały widok na całą okolicę. Mamy pół godziny na leniuchowanie, po czym wyruszyliśmy do bazy, gdzie na stołach był już gotowy posiłek: pyszna golonka, smażony ser, kawa i piwo bezalkoholowe.
Powrót do Bogatyni, to sama przyjemność, gdyż w nagrodę jazda jest tylko z góry. Po wyprawie wszyscy w dobrych humorach powróciliśmy do Bogatyni.
Zapraszamy na dalsze wycieczki krajoznawcze z Sekcją Turystyki Rekreacyjnej „BOG-TUR" przy OSiR w Bogatyni.