20 nauczycieli saksońskich i polskich szkół wzięli udział (12-13.12.2017) w podróży studyjnej dla nauczycieli i mentorów Uczniowskich Agencji Turystycznych. W Bautzen i Bolesławcu. Polscy i saksońscy nauczyciele oraz mentorzy wspólnie przygotowują i realizują działania projektowe zgodnie z założeniami projektu oraz odpowiadają za bieżącą działalność UAT w swoich szkołach.
UAT realizują zadania projektowe, związane z opracowaniem m.in. koncepcji promocji własnego miasta, jego okolicy lub oferty kulturalno-turystycznej.
Podróż studyjna do Bauzen i Bolesławca pozwoliła nauczycielom i mentorom na wymianę doświadczeń, a także przyczyniła się do zdobycia wiedzy z zakresu strategii promocji kultury i turystyki w obszarze wsparcia. Dzięki udziałowi w działaniach edukacyjnych zapewniony zostanie transfer wiedzy między szkołami partnerskimi oraz lokalnymi instytucjami z obszaru edukacji, kultury, turystyki i promocji regionu.
Podróż studyjna stanowiła jednocześnie niezwykłą okazję do lepszego poznania się wszystkich uczestników oraz praktycznego zastosowania umiejętności językowych, jak również zdobycia wiedzy na temat historii i kultury obu krajów. Podczas wspólnych warsztatów w Bautzen i Bolesławcu opartych na metodzie tandemowej, nauczyciele opracowali zadania warsztatowe i zaprezentowali wyniki swojej pracy.