Rozpoczął się plebiscyt „Kolej 2022" który ma na celu wyłonienie listy zadań realizowanych w nowym rozdaniu środków z Unii Europejskiej (2014-2020). Jednym z projektów, który walczy w trzecim etapie o jak największą liczbę głosów jest projekt mający na celu r ewitalizację linii nr 290, 779 i 786 na odcinku Studniska – Bogatynia.
Zachęcamy do jak najliczniejszego głosowania, które możemy naleźć pod adresem internetowym http://www.kolej2022.pl/projekty/dolnoslaskie/326-projekt-nr-dln-8-bogatynia-zgorzelec
Kolej 2022 to wizja.
Wizja, że da się doprowadzić kolej w Polsce do stanu zbliżonego kolejom innych krajów naszego regionu.
Co oznacza liczba 2022?
Obecnie wchodzimy w nowy okres finansowy Unii – okres 2014-20. Właśnie decyduje się ostateczny kształt programów inwestycyjnych na ten okres. Będą one realizowane nominalnie w okresie 2014-20, ale w praktyce 2 lata dłużej. Do 2022 roku wszystkie inwestycje z tych programów będą musiały być zakończone. Nas interesuje pytanie: jaka będzie kolej w Polsce w 2022 roku? Po zakończeniu tych programów.
Odpowiedzią jest wizja Kolej 2022.
Wizja ta sprowadza się do tego, że w 2022 r. rola kolei w Polsce będzie podobna jak obecnie w innych krajach regionu. Czyli na przykład udział kolei w przewozach pasażerskich (w pasażerokilometrach) będzie na poziomie 9-12% (obecnie 5%).
Etap 3 – 5-20 listopada
W ostatnim etapie odbędzie się głosowanie internetowe nad wszystkimi projektami – osobno dla każdego województwa (do 20 listopada). W efekcie powstaną listy rankingowe projektów dla każdego województwa – według liczby zdobytych głosów.
UMiGB