Jeden z mieszkańców gminy Zgorzelec odebrał telefon od osoby, która przedstawiła się jako księgowa zakładu energetycznego. Dzwoniąca poinformowała mężczyznę, że zalega z zapłatą za energie elektryczną. Kwota rachunku wraz z odsetkami wynosi ponad 400 złotych. „Księgowa" podała także numer konta bankowego, na które należy natychmiast wpłacić pieniądze.
Mężczyzna udał się szybko do banku, gdzie postanowił przelać pieniądze. Sugestia kasjerki, że numer konta bankowego, na które zamierza przelać środki nie należy do zakładu energetycznego nie zniechęciła mężczyzny do wykonania przelewu. Jednakże po powrocie do domu pokrzywdzony zadzwonił na numer infolinii zakładu energetycznego, gdzie ustalił, iż nie posiadał żadnych zaległości. Konto, na które przelał środki także nie należy do zakładu energetycznego...
Dlatego apelujemy do Państwa o staranne weryfikowanie otrzymywanych telefonów czy też nawet faktur do zapłaty. Przed dokonaniem każdej wpłaty najlepiej dokładnie sprawdzić numer konta, na jaki przekazujemy swoje pieniądze. Warto korzystać ze stron internetowych danego usługodawcy celem sprawdzenia wspomnianych numerów kont lub w przypadku braku takich możliwości zadzwonić na infolinię czy też udać się pod adres określonej placówki i upewnić czy podany numer konta jest prawdziwy.
Pamiętajmy, iż oszuści wykorzystują różne sposoby, by wzbogacić się kosztem nieostrożnych osób. Podają się za członków rodziny, pracowników administracji, instytucji państwowych, organizacji charytatywnych. Nie bądźmy zbyt ufni wobec osób dzwoniących czy też przychodzących do naszych mieszkań i oferujących różne usługi czy też podających się za pracowników różnych instytucji.